Alla inlägg under juli 2008

Av Helena - 18 juli 2008 20:54

Nu ska jag försöka mig på att lägga in en film. Det är på mig och Rottweilern Bambam när våra mattar tyckte att jag skulle hoppa över honom...men det finns gränser för vad jag gör och då löser jag det på mitt eget vis.


Hopp och skutt

Av Helena - 16 juli 2008 00:58

Jaja, jag ber om ursäkt för att jag inte skriver så mycket men hallå: VI HAR SEMESTER!

Jag hinner inte sitta framför tangenterna så mycket för jag är lite orolig att lämnas kvar här hemma. Det gäller att ligga i vägen när Husse o Matte packar bilen så att man inte glöms bort. Får jag tid över så gäller det att finna inspiration inför höstens arbete med en massa skojigheter. Här är mina semestertips:

  • Jaga kaniner
  • Springa tokrundor runt, runt runt o runt i trädgården.
  • Spela boll med småfolket
  • Hjälpa Husse vid grillen, (slick o mums)
  • Öva på nya trick & konster
  • Kela med Matte
  • Gå lååånga promenader
  • Sova ut..................................

Gäsp o Gonatt!

Av Helena - 7 juli 2008 19:50

Jaha, då har man agerat fotomodell. Kan ju inte påstå det var så värst roligt att posera fram kameran men när man ser resultatet är jag ändå rätt nöjd.

Fotograf www.luciaroed.se


Vov vov

Av Helena - 7 juli 2008 14:14

I helgen fick jag följa med till husses mosters sommarstuga som ligger mitt i skogen. Jätteskönt att få andas lantluft och där händer så mycket spännande saker. Matte försökte rädda en skadeskjuten Korp. Hon hittade den när vi var ute och gick, tog med den till sommarstugan där korpen sket och bet henne. Det fanns inget att göra för den, verkade som den var förlamad i båda bakbenen så matte fick ha hjälp av mosters granne att döda den. Som tur var slapp vi se det momentet.

När det äventyret var över var det dax för nästa. Matte hittade snokar i mosters utegrill (stenlagd). Där kunde de ju inte bo så matte fångade dem i svansen och lyfte ner dem till sjön. Jag och min lillmatte tyckte inte om det momentet så vi flydde in i huset, men matte såg nöjd och glad ut efter ett lyckat uppdrag. Eftersom vi inte har någon kamera kunde varken korpens eller snokarnas öde dokumenteras.


Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards