Alla inlägg den 25 juli 2008

Av Helena - 25 juli 2008 23:30

Hej alla!


Gissa vem jag träffade på nattpromenaden efter bloggandet i går? Jo, Paddy. Han är skojig för han hoppar jättelångt när  jag nosar till honom. Flera gånger. Hoppas jag möter honom i natt med.


Husse väckte mig ganska tidigt för vi skulle upp o fixa i "kojan" som heter slogbod. Där har jag hittat min favoritfrukt - blåbär. Det är super att gnaga av dom från bladen. Jag har hört att björnar äter blåbär - jag skall bli stark som en björn.


När vi kom hem var vi helt slut o jättevarma så jag hängde me hussarna till älven. Jag körde sex dyk efter pinne sen fick det vara nog - älven var kall och vattnet rörde sig med hög fart. Så jag fick vira in mig i handuken och parkera i solen en stund för att tina upp - men jag behövde verkligen svalkan från doppet.


På bilderna hittar ni bland annat min nye vän Paddy och jag själv i blåbärsriset.


Studs o skutt!

Ovido - Quiz & Flashcards