Alla inlägg den 24 juli 2008

Av Helena - 24 juli 2008 23:31

......av älgbiffen.


Sväljig är att väcka Husse fyra på morronen med ill-ljud när jag sväljer och bara vilja ut ur huset för att äta gräs. Jag har ätit mycket gräs idag - och kålpudding - undrar vad Husse gillar det om ett par timmar? (kålet peta jag undan).


Har också toksprungit i nyslaget hö. Jättejätteskoj - man kan försvinna helt i det, och så finns där möss och andra småkryp.


Jag såg oxå nåt riktigt läbbigt - en huggis - det är en lång o tjock mask med mönster på ryggen - som tur var var den död. En stor fågel med vassa klor hade tagit den. Jag är lite rädd för de stora fåglarna med vassa klor men jag är på min vakt och skall visa alla tänderna om jag hör några tunga vingslag.


Bilderna jag fick från dagen blev lite små, fixar inte tekniken rigtigt här i vildmarken men de föreställer mig själv i nyslaget hö, min barndomsvän Grim, stackars läbbiga Huggis och så mig när jag kollar utsikten vid "kojan".


Svansvift o gonatt!




Av Helena - 24 juli 2008 00:22

Hej alla!


Hängde med Husse o Lill-Husse till Älvdalen uppe i norra Dalarna. En lång biltur och ingen Matte men det är helt fantastiskt ändå. Idag har vi vandrat genom vildmarken till en helt otrolig utkiksplats där Husses morbror byggt en "koja". Ni förstår att det var jobbigt med mina korta ben men jag hade med en barndomskompis på turen, Grim som är Hamilton Stövare - han hade visst vuxit sedan vi sågs sist (han bara travar på i värsta kängurufarten)- och jag ville ju inte vara sämre så det var bara att studsa på uppåt berget. Jag har kommit på en ny framryckningsteknik - fyrstuds frammåt - ser ut som Tigger, ni vet den randige typen i Nalle Puh.


Spännande oxå med alla ny dofter av Björn, Lo och skogsfåglar.


Sedan måste jag bara rekommendera en kulinarisk höjdare:

grillad ryggbiff av älg - gott som f.....


Nu har jag kurat ihop mig som en boll ute i slogboden bakom Husses rygg, skyddad mot mosquiterna och tänker sååååååva. Skall se om jag kan fånga något spännade på bild längre fram - har varit allt för upptagen för att plåta.


Gäsp.......

Ovido - Quiz & Flashcards