Direktlänk till inlägg 24 juli 2008

Jag är i Dalarna!

Av Helena - 24 juli 2008 00:22

Hej alla!


Hängde med Husse o Lill-Husse till Älvdalen uppe i norra Dalarna. En lång biltur och ingen Matte men det är helt fantastiskt ändå. Idag har vi vandrat genom vildmarken till en helt otrolig utkiksplats där Husses morbror byggt en "koja". Ni förstår att det var jobbigt med mina korta ben men jag hade med en barndomskompis på turen, Grim som är Hamilton Stövare - han hade visst vuxit sedan vi sågs sist (han bara travar på i värsta kängurufarten)- och jag ville ju inte vara sämre så det var bara att studsa på uppåt berget. Jag har kommit på en ny framryckningsteknik - fyrstuds frammåt - ser ut som Tigger, ni vet den randige typen i Nalle Puh.


Spännande oxå med alla ny dofter av Björn, Lo och skogsfåglar.


Sedan måste jag bara rekommendera en kulinarisk höjdare:

grillad ryggbiff av älg - gott som f.....


Nu har jag kurat ihop mig som en boll ute i slogboden bakom Husses rygg, skyddad mot mosquiterna och tänker sååååååva. Skall se om jag kan fånga något spännade på bild längre fram - har varit allt för upptagen för att plåta.


Gäsp.......

 
 
Ingen bild

Maja

24 juli 2008 11:24

Jag saknar faktist att va i dalarna nu...saknar skogen och allt annat!Sov ni i svens ''koja''?

 
salma

salma

24 juli 2008 22:20

Åh men vilket äventyr du är iväg på Fia. Var rädd om dig så att björnen inte tar dig.

kram

http://salma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fia

24 juli 2008 23:08

Hej Lill-Matte. Vad glad jag blev av att höra från dig. Jag saknar dig häruppe och kan inte riktigt förstå varför du vill vara med de där stora djuren som du sitter på hela tiden - fast visst är de oxå söta o skojiga.

Vi kunde inte sova i "kojan" ännu sa Husse, vi skall vi visst upp där i morrn och bygga lite mer så man kan elda säkert, det blir tufft.

Tasskram o blöt puss på dig!

 
Ingen bild

Maja

25 juli 2008 19:25

Hej Fia! Jag saknar dig jätte mycket!Kan du inte komma och hlsa på mig i ängelholm sen när du har kommit hem????:)Då kan du få lite lunga!!!


Pusssssssss sötis

 
Ingen bild

Fia

25 juli 2008 23:26

Lill-Matte, jag tror inte jag får komma men det hade varit jätteskoj. Jag kommer i alla fall med o hämtar dig när du är klar på lägret. Saknar dig - och lunga.

Nospuss på dig!

 
Ingen bild

Maja

26 juli 2008 12:04

Hej Fia

Okej....Men när jag har kommit tillbaka så följer du väll med till havet???Då kan vi bada tillsammans och så kan du ha med dig din äkliga lunga och så kan du ha den som båt....blir perfet båt till dig skit hund!!!!!

 
Ingen bild

Maja

26 juli 2008 12:05

PUSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS SÖTIS

 
Tosca

Tosca

29 juli 2008 11:44

Jag har också varit i Dalarna, ganska nära Älvdalen (17 mil....men allt är relativt).
Åkte igenom där på väg bort och hem.

http://web.comhem.se/~u36973596

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 6 oktober 2012 09:18

Jösse!!! Den här bloggen hade jag glömt bort att jag hade. Mats påminde mig i samband med att jag skulle försöka komma ihåg vad valparna som Fia har fått hette. Tittar tillbaka och minns dessa underbara små valpar. Några vet jag var dom finns. En som...

Av Helena - 27 mars 2010 08:52

Valparna växer så det knakar. 5 veckor idag. Här kommer lite bilder, nya och gamla.   Svea, Diesel och Nelly 4 veckor   Svea 3 veckor   Svea och Diesel 3 veckor   Nelly och Diesel 4,5 veckor      Nelly 2 veckor.  ...

Av Helena - 20 februari 2010 07:01

Fia har precis som förra gången varit jätteduktig. Den första valpen föddes i min säng, en tik på 200 gram. Nr 2 ut kom ut 30 min senare även det tik på 220 gram, en kvart senare kom sista valpen, en hane på 220 gram. Nu kan vi andas ut. Puss & Kra...

Av Helena - 20 februari 2010 05:20

Fia har varit duktig och fött en lite tik i min säng :-) Fler är på väg. ...

Av Helena - 14 februari 2010 09:09

Nu är det ingen tvekan om att Fia har bebisar i magen. Det är en otrolig aktivitet av sparkar där inne. Längtar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards