Direktlänk till inlägg 16 juli 2008

Semestertider

Av Helena - 16 juli 2008 00:58

Jaja, jag ber om ursäkt för att jag inte skriver så mycket men hallå: VI HAR SEMESTER!

Jag hinner inte sitta framför tangenterna så mycket för jag är lite orolig att lämnas kvar här hemma. Det gäller att ligga i vägen när Husse o Matte packar bilen så att man inte glöms bort. Får jag tid över så gäller det att finna inspiration inför höstens arbete med en massa skojigheter. Här är mina semestertips:

  • Jaga kaniner
  • Springa tokrundor runt, runt runt o runt i trädgården.
  • Spela boll med småfolket
  • Hjälpa Husse vid grillen, (slick o mums)
  • Öva på nya trick & konster
  • Kela med Matte
  • Gå lååånga promenader
  • Sova ut..................................

Gäsp o Gonatt!

 
 
Ymer Ysterkvist

Ymer Ysterkvist

16 juli 2008 02:38

Halloj!

Jag, Gurra och Morsan ska oxå ha semester. Vi ska på spårläger. Det blir skoj!!

Sen har Morsan köpt nåt nytt program så att hon ska kunna lägga ut filmer på mig i min blogg.
Ska övertala henne att det blir en film där jag får spela Ninja å ingen film där jag ska göra nåt mesigt trick som att sitta fint.

Schysst tips det där med kaninjakt! Fast det finns inga kaniner där jag bor. Inga vilda iaf. Finns bara katter. Å de är inte heller speciellt vilda. Bara nedrigt retliga!
Skulle gärna jaga de men där är Morsan obeveklig. Totalförbjudet, säger hon. Suck!
Fast jag brukar roa mig med att skrämma våran egen Tjocka Trisse mellan varven. Han blir ju inte så rädd men attans sur *hehe*

Vift!

http://www.ymer.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fia

16 juli 2008 09:36

Ymer:
Min matte vill oxå lägga ut lite filmer på mig men allt tar sin lilla tid i vårt liv. Här stressar man inte...eller så är det just det man gör?


Det där med kaninjakt är lite dumt för på vår tomt under vårat soldäck bor kaninmammor med sina ungar så varje morgon går jag ut och snusar mellan springorna för att lokalisera dem och det är helt ok för min matte men inte att jaga dem i naturen. I stallet där min lillmatte rider finns oxå kaniner som är tama, dom brukar jag leka med fast en gång var det en sur kanin som bet mig. AJ!! Jag kan liksom inte riktigt bestämma mig hur jag ska bete mig mot kaniner, samma sak gäller egentligen katter. Grannen har en katt som heter Whisky, hm och han är ena dagen kelig och andra dagen sur. Jag vet inte riktigt hur jag ska agera mot honom. Jag försöker inta lekställning, skälla lite för att få igång honom på lite lek men då kommer han bara fram och smeker sin kropp mot min....VA FAN? Idiot!

Måste sluta...matte och husse har börjat packa ryggsäckarna....dom får inte glömma mig..


Puss och kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 6 oktober 2012 09:18

Jösse!!! Den här bloggen hade jag glömt bort att jag hade. Mats påminde mig i samband med att jag skulle försöka komma ihåg vad valparna som Fia har fått hette. Tittar tillbaka och minns dessa underbara små valpar. Några vet jag var dom finns. En som...

Av Helena - 27 mars 2010 08:52

Valparna växer så det knakar. 5 veckor idag. Här kommer lite bilder, nya och gamla.   Svea, Diesel och Nelly 4 veckor   Svea 3 veckor   Svea och Diesel 3 veckor   Nelly och Diesel 4,5 veckor      Nelly 2 veckor.  ...

Av Helena - 20 februari 2010 07:01

Fia har precis som förra gången varit jätteduktig. Den första valpen föddes i min säng, en tik på 200 gram. Nr 2 ut kom ut 30 min senare även det tik på 220 gram, en kvart senare kom sista valpen, en hane på 220 gram. Nu kan vi andas ut. Puss & Kra...

Av Helena - 20 februari 2010 05:20

Fia har varit duktig och fött en lite tik i min säng :-) Fler är på väg. ...

Av Helena - 14 februari 2010 09:09

Nu är det ingen tvekan om att Fia har bebisar i magen. Det är en otrolig aktivitet av sparkar där inne. Längtar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards