Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Helena - 14 augusti 2008 22:25

Hej mina vänner!

Hade inte ork att blogga igår kväll, jag var så trött. Det är ju full action hela tiden här på Gotland, bara att hålla mig undan minimänniskan är ett heltidsjobb. Tyvärr hade jag inte tur med kärleken, Rusty har dumpat mig! Det är väl bara att ta nya tag och söka efter den rätte. Här kommer lite bilder på vad vi har gjort igår och idag.

Vi började gårdagen med kalas hos någon som fyllde år. Det var rätt lungt och vädret var fint. Jag hade fin utsikt från verandan över båtarna, Villa Villakulla och alla barn som badar.

När vi kom hem badade minimänniskan och Lillmatte.

Ser ni de farliga huggtänderna?

Nu ska jag köra matte, monika och lillmatte till restaurang Mango...

...i en Corvett.

Oj, vilken bra bild!! Not!!

Fredag, dags för en morgonpromenad, jag höll på att blåsa bort i vinden...

...tur det inte är så långt till Monikas föräldrar. Dom brukar passa mig när matte är och shoppar. Dom är jättesnälla och så har de en papegoja som heter Nicko...skojig prick!

När jag var ute och lekte på deras tomt höll jag på att bli filmstjärna. I huset bakom deras tomt pågick filminspelning. Jag passade på att skälla lite för att göra filmen lite mer spännande, fast det verkade inte som det var så uppskattat. Dumma resigörer, helt oflexiva.

Här hälsar jag på Rusty. Han bor på Hotell...alltid! Lyxigt värre, massor av gäster som klappar och knådar honom på magen varje dag.

Jag tycker det är för jäkligt, denna minimänniska är inte bara farlig utan hon får alltid vara med på första parkett. Jag fick sitta utanför och vänta när matte, lillmatte, monika och minimänniskan gick in på restaurang...så himla orättvist.

Nåja, efter de hade ätit klart blev det sedan min tur att få ha det lite skojigt. En härligt långpromenad runt ringmuren.

Monika berättade att detta är kärleksporten...tror ni att jag kan få lite tur i kärlek om jag sitter här tillräckligt länge?

Lillmatte är ju knasig!! Fast bäst ändå!

Så här ser polisbilarna ut på Gotland!

Efter en lång promenad åkte vi sedan hem för att minimänniskan skulle äta och sova...jag fattar inte varför hon måste kladda så? Hade hon inte varit så farlig hade jag kunnat hjälpa till att tvätta henne runt munnen, jag älskar ju att pussas.

Godnatt!

Ovido - Quiz & Flashcards