Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Helena - 10 augusti 2008 21:53

Det har varit skönt i dag för vi har tagit det lugnt. Jag trivs jättebra förutom att det finns en minimänniska här som är ganska vild...hon heter Wilda så det är nog därför. Hon har ryggt mig i skägget flera gånger och då blir jag faktiskt lite sur. Nu går jag undan direkt när hon närmar sig på alla fyra. Se själva ett sådant illmarigt leende hon har! Måste dock erkänna att hon är väldigt söt trots allt.

Vi har tagit en lång promenad, på vägen hem stannade en man sin bil och ville veta vad jag var för ras, han tyckte jag var så söt. Han blev väldigt glad när matte berättade att det är australiensk terrier i mig eftersom han hade en själv. På vägen hem passerade vi förbi Rasti som han heter och jag blev väldigt förtjust i honom och han i mig så vi kommer nog träffas varje dag denna vecka. Matte såg helnöjd ut!!! När jag kom hem var jag trött och det är så skönt att få vila på min mattes mjuuuuka mage.

 

Godnatt

Av Helena - 10 augusti 2008 12:19

Jag får följa med till.....

...utlandet??? Eller inte!

Men det ser ju ut som Gotland...tjoho, där har jag varit innan och det var skoj. Där lärde jag känna en Westi som hette Femman, hoppas han är här igen. Om ni hittar 3 studsmattor på bilden långt till höger så är det där jag kommer att tillbringa 6 dagar. Hej hopp!

Av Helena - 10 augusti 2008 07:20

Minimänniskorna har åkt hem och nu trodde jag faktiskt att jag skulle få lite lugn och ro...men, nääää! Det är ju en himla aktivitet här hemma hela tiden och vi far än hit och än dit. I går fick jag följa med ner till Hässleholmsfestivalen, rätt trevligt faktisk eftersom festivalfolket inte verkar orka äta upp allt utan bara slänger det på marken. På menyn stod: Langos, hamburgare, pommes, sill...blääää, våfflor, sockervadd....klibbigt, korv, pasta, kebab...och massa annat.

Minihusse fick uppträda på fesivalen för första gången med sitt band, som bytt namn från Tillfälligt Slut till Divine Era.

Minihusse till vänster och Sångaren till höger.


När vi kom hem efter festivalen satte matte igång att packa men denna gången har jag en plan!!!!

Ssssccccchhhhh, säg inget till matte!!!

Ovido - Quiz & Flashcards