Direktlänk till inlägg 21 oktober 2008

Nu har mina bebisar blivit 1 vecka!

Av Helena - 21 oktober 2008 20:45

Tiden går fort och mina bebisar har blivit 1 vecka gamla. Får jag lov att presentera mina guldklimpar. Först ut var First. Hon är hel svart med en vit fläck på bröstet.

Nummer 2 som kom ut var Rottis. Svart med brunt inslag.

Nummer 3 var minstingen i kullen. Lillan är helt svar och lugnast av dem alla.

Nummer 4 är tjejen som alla tror är killen för att hon är den enda som är brun. Brunett har en liten vit fläck på bröstet och var näst störst i kullen.

Sist men definitivt inte minst kom min enda son. Hungrigast och spralligast av dem alla. Han är helsvart och har dubblat sin vikt, väger nu 434 gram.

Så mysiga de är, eller hur?

Puss och kram

 
 
salma

salma

21 oktober 2008 21:01

Sötproppar!

puuss

http://salma.bloggagratis.se

 
cecilia

cecilia

21 oktober 2008 21:16

vad söta ! min blir ju sugen på att skaffa en valp ju

http://cecylia.bloggagratis.se

 
Tessan med voffsar

Tessan med voffsar

21 oktober 2008 22:28

Vilken duktig & fin mamma du är Fia! Tur att Martin kom med lite tips. Dom är helt bedårande dina små bebbar, ge dom massor av pussar från oss!

http://www.ackebus.se

 
Ofelia

Ofelia

21 oktober 2008 22:31

Så söta att man bara smälter!

http://www.lagotto-ofelia.bloggagratis.se

 
Ludmilla

Ludmilla

21 oktober 2008 23:30

Lika söta som mina. Ska vi bilde en mammaklubb? Vi har nog mycket att prata om, allt från diande till avvänjning och kiss o bajsstatus.
Puss på dej min medsyster

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Fia

22 oktober 2008 08:01

Ludmilla: Jaaaa, en mammagrupp. Hade varit perfekt. Till exempel hade man kunnat få reda på hur man ska göra med hanen som redan tycks tagit på sig rollen som störst, bäst och vackrast och som dessutom anser sig ha förmåner som att vara först till tuttarna för att kunna få sig ett skrovmål.
Puss på dig!

 
Pson

Pson

24 oktober 2008 21:39

Underbara skapelser! De lär väl växa till små monster, så passa på att njuta nu! När du tröttnar på dem får du komma t stallet & koppla av en stund!

http://ida3h.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 6 oktober 2012 09:18

Jösse!!! Den här bloggen hade jag glömt bort att jag hade. Mats påminde mig i samband med att jag skulle försöka komma ihåg vad valparna som Fia har fått hette. Tittar tillbaka och minns dessa underbara små valpar. Några vet jag var dom finns. En som...

Av Helena - 27 mars 2010 08:52

Valparna växer så det knakar. 5 veckor idag. Här kommer lite bilder, nya och gamla.   Svea, Diesel och Nelly 4 veckor   Svea 3 veckor   Svea och Diesel 3 veckor   Nelly och Diesel 4,5 veckor      Nelly 2 veckor.  ...

Av Helena - 20 februari 2010 07:01

Fia har precis som förra gången varit jätteduktig. Den första valpen föddes i min säng, en tik på 200 gram. Nr 2 ut kom ut 30 min senare även det tik på 220 gram, en kvart senare kom sista valpen, en hane på 220 gram. Nu kan vi andas ut. Puss & Kra...

Av Helena - 20 februari 2010 05:20

Fia har varit duktig och fött en lite tik i min säng :-) Fler är på väg. ...

Av Helena - 14 februari 2010 09:09

Nu är det ingen tvekan om att Fia har bebisar i magen. Det är en otrolig aktivitet av sparkar där inne. Längtar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards