Alla inlägg den 10 oktober 2008

Av Helena - 10 oktober 2008 22:48

Idag har jag haft det skönt. Dagen började med en liten rastning, när matte sedan skulle till jobb orkade jag gå 200 meter, de resterande 500 metrarna fick jag åka vagn, mycket bekvämt! Matte må vara pinsam men också rätt finurlig, barnvagen är en ypperlig lösning för mig och mina valpar. På vägen hem blev det samma procedur men nu var det ännu skönare att ligga i vagnen eftersom matte hade fixat till det riktigt mysigt med gosiga filt.


Katten Astrid mår bra. Vi kollar in varann lite då och då men hon förstår inte hundspråk så hon har inte fattat att jag har bebisar i magen. Hon verkar tro att mina tuttar är något skojigt att leka med för hon spanar in dem ofta, de hänger nu väldigt långt ner och det är bara en tidsfråga tills de släpar i marken.

Astrid är verkligen härlig, ena stunden far hon omkring som en galning, hoppar och skuttar för att i nästa stund lägga sig och fundera lite.

Undrar just vad hon tänker? Strunt samma, söt är hon i alla fall.

Nä minsann, nu ska jag gå och lägga mig. Jag sover gott i min valplåda men så har matte också sett till att jag har fått en av de bästa dunkuddarna att luta huvudet mot.

Nattiskramar

Ovido - Quiz & Flashcards