Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Helena - 9 oktober 2008 22:07

Det blev en himla fart på matte nu i kväll. Plötsligt skulle vi ut och gå sent och en helt annan runda än vi brukar. Jag går ju inte så fort och jag märker att matte blir lite otålig och bär mig stundtals...hallo, varför inte vända hem? Hon verkade dock väldigt bestämd och till slut kom vi fram till ett hus. Där utanför stod en vagn som hon tog med sig efter att ha lämnat 100 kr till de som bodde i huset. Vad i hela friden ska hon med en babyvagn till, det är väl inte hon som ska valpa? 

På väg hem gick matte och muttrade lite. Det var ingen luft i däcken men som tur var fick hon med sig 4 extrajul så hon kunde byta däck och det skulle tydligen ske på momangen trots att det bara var några 100 meter kvar att gå hem. Jag såg något som rörde sig i en buske och morrade till lite, matte vände sig om och bakom henne kommer det en herre med en liten dvärgspets. Han tittade undrande på matte som har barnvagnen på sniskan eftersom hon byter däck. Han kan inte låta bli att fråga matte vad i hela friden hon sysslar med. Byter du däck HÄR? Men vad i hela friden....har du en

...hund i vagnen? Alltså, matte!!! Hur pinsamt blev det inte nu?

Snabbt började matte babbla om att jag snart ska ha valpar och att hon har en butik och att jag går långsamt och att jag ska följa med henne till jobbet och att valparna oxå ska följa med till jobbet....suck! Jag fattar...men gjorde mannen det? Nåväl, det blir nog bra. Vi har ju bara 700 meter till butiken och det känns lite onödigt att åka bil dit så det är nog en bra lösningen med en barnvagn i alla fall, rätt bekvämt faktiskt.

Barnvagnskramar

Ovido - Quiz & Flashcards