Direktlänk till inlägg 15 oktober 2008

Nu är det klart!

Av Helena - 15 oktober 2008 01:49

Fia hälsar att hon mår utmärkt just nu. 5 små valpar blev det.

Första som kom ut var en tik på 190 gram.

Andra som kom ut var en tik på 186 gram

Tredje som kom ut var en tik på 168 gram (minstingen)

Fjärde som kom ut var en tik på 204 gram

Sist men inte minst kom största valpen på 206 gram...en kille så klart!

Trodde först att jag inte kunde se om det var en tik eller hane eftersom de såg ut som tikar alla, men när hanen väl var ute var det inga tvivel.

Nu har hon varit ute och kissat, ätit lite (sicken aptit) för att nu sova gott med diande bebisar. När jag tittar ner i valplådan undrar jag hur i hela friden hon kunde ha plats till alla dessa? Det ska bli intressant att se hur mycket hon väger nu. Hon är mager som en sticka.

Godnatt och tack för alla grattishälsningar!

 
 
pia

pia

15 oktober 2008 02:55

Så duktig fia har varit, och du matte; kan du verkligen sova i natt? Det kan inte jag efter en valpning. Valpdoften, den avslappnade mamman och lyckan över att allt har gått bra kan man vara vaken för i flera dygn.Jag kan inte sova ordentligt på tre dygn efter en valpning, hoppas du kan. Ett JÄTTEGRATTIS till Fia och dej, bra jobbat.
Kramar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

felix

15 oktober 2008 07:16

Tjoho jag gissade rätt på fem st!

 
Ingen bild

filippa

15 oktober 2008 07:16

Grattis Fia! Får vi passa valparna snart.

 
Ingen bild

Helena

15 oktober 2008 07:39

Pia: Näru, jag har aldrig några problem att sova så det har blivit god sömn i 5 timmar! Både jag och Fia känner oss så nöjda.

Felix: Grattis till rätt gissning!
Filippa: Det kommer nog många tillfällen till passning men innan dess får du komma och hälsa på dem i butiken.
Kram

 
Annica

Annica

15 oktober 2008 08:32

Ett jättegrattis till Fia och dej!
Vi önskar alla puppisarna lycka till i livet!

http://www.adsekehundskola.se

 
Ofelia (Salmas kompis i Malmö)

Ofelia (Salmas kompis i Malmö)

15 oktober 2008 09:20

Grattis Fia!
Så fina valpar du fått! Det ser ut som du genast funnit din roll som mamma. Underbara bilder!

http://www.lagotto-ofelia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Athena med mamma

15 oktober 2008 09:52

Men jösses... hur har alla de fått plats i din mage...
KRAMAR

 
Ingen bild

Kajsa

15 oktober 2008 12:00

Grattis Fia!

Äntligen MORMOR!
Många kramar till er alla.

Önskar Kajsa.

 
Tin

Tin

15 oktober 2008 17:50

Grattis Fia!
Nu har du att göra med att se till dina små!
Förstår att du är en stolt mamma!

http://tins.bloggagratis.se

 
Ingen bild

pson

15 oktober 2008 19:26

Fantastiskt söta små knattar!!!
Var nu en duktig mamma....

 
Helena o Tosca

Helena o Tosca

15 oktober 2008 19:57

Grattis till valparna!!

http://web.comhem.se/~u36973596

 
Ingen bild

carina och Ebba

15 oktober 2008 21:15

Grattis!
Vilka sötnosar.Pussa Fia från oss.Sköt om er.

 
Ingen bild

WISKEY OCH STELLA

18 oktober 2008 11:23

Jätte grattis! Nu blir det extrajobb framöver. Ett kärt besvär. Mycket glädje och bus

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 6 oktober 2012 09:18

Jösse!!! Den här bloggen hade jag glömt bort att jag hade. Mats påminde mig i samband med att jag skulle försöka komma ihåg vad valparna som Fia har fått hette. Tittar tillbaka och minns dessa underbara små valpar. Några vet jag var dom finns. En som...

Av Helena - 27 mars 2010 08:52

Valparna växer så det knakar. 5 veckor idag. Här kommer lite bilder, nya och gamla.   Svea, Diesel och Nelly 4 veckor   Svea 3 veckor   Svea och Diesel 3 veckor   Nelly och Diesel 4,5 veckor      Nelly 2 veckor.  ...

Av Helena - 20 februari 2010 07:01

Fia har precis som förra gången varit jätteduktig. Den första valpen föddes i min säng, en tik på 200 gram. Nr 2 ut kom ut 30 min senare även det tik på 220 gram, en kvart senare kom sista valpen, en hane på 220 gram. Nu kan vi andas ut. Puss & Kra...

Av Helena - 20 februari 2010 05:20

Fia har varit duktig och fött en lite tik i min säng :-) Fler är på väg. ...

Av Helena - 14 februari 2010 09:09

Nu är det ingen tvekan om att Fia har bebisar i magen. Det är en otrolig aktivitet av sparkar där inne. Längtar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards