Alla inlägg den 14 september 2008

Av Helena - 14 september 2008 17:44

Idag har jag varit med matte hela dagen. Matte och mattes kollega Carola ville ut på dagsutflykt och jag och Pompe (Carolas hund) fick följa med. Åh, så mysigt vi skulle ha det! Jag och Pompe hade ingen aning vart vi skulle så när vi parkerade bilen första gången blev vi uppspelta och nyfikna eftersom vi såg en himla massa roliga hundar som vi...jag menar Pompe kunde busa med. Jag är liksom inte riktigt på hugget, måste vara rädd om bebisarna i magen. Pompe började med att tala om att han var där, jag tror nog alla hörde honom :-)

Nu var det spännande, skulle vi kanske träffa en massa andra hundar att busa med men så var det inte. När vi kom en bit fattade jag och Pompe vad det handlade om och vi båda var jätteglada över att vi inte var inblandade i detta. HUNDUTSÄLLNING!!! Vi satt och mös med våra mattar i solen medan alla våra hundvänner fick jobba i ringarna.

Carola hade gjort jättegoda våfflor som både jag och Pompe fick smaka.

Matte hittade Salma och salmas matte i en av ringarna. Här väntar Salma på att få bli bedömd. Hoppas det gick bra! För mig är Salma vackrast av alla lagotter. Puss på dig min bästa vän!

Tänk att det var någon som kände igen mig trots att jag aldrig har träffat denna kille och hans matte. Det var Primo. Se en sådan snygging!

(Han i mitten)

Efter mattes och Carolas fikapaus och lite snack med lite folk drog vi vidare till ett betydligt roligare ställe....skogen! Söderåsen närmare bestämt. Här kan man gå upp på höjden och få en fin utsikt men vägen dit var lite jobbig! Jag gick i maklig takt, det tyckte matte var skönt för hon har då inte heller någon bra kondis.

Pompe däremot hoppade och skuttade fram i skogen. Men så är han oxå bara 11 månader. Han tog sig även ett dopp....och lyckades nästan få med sin matte att göra detsamma.

Tack matte och Carola för en härlig dag! Nästa gång är jag kanske lite piggare i kroppen. Om allt klaffar kommer mina valpar runt den 18 okt.

Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards