Direktlänk till inlägg 7 februari 2009

Måste sälja Siri!

Av Helena - 7 februari 2009 16:57

Jag vet att många nu kommer att reagera när jag skriver att jag bestämt att sälja Siri.

Jag har vägt plus och minus mot varann och jag har kommit fram till att mitt beslut att sälja Siri är ett steg i ledet för att jag ska börja må bättre.

Det senaste året har varit kaotiskt på många sätt och alldelels för mycket jobb. Det har tärt på mig...mycket. Jag har numera väldigt låg tröskel när det gäller stress, förpliktelser och krav och eftersom jag är en person med höga krav på mig själv och min omgivning blir jag stressad av tanken på allt vad det innebär att ha en valp.  

När jag känner på det viset slår det över och jag blir apatisk vilket leder till att hela familjen och framför allt hundarna får lida. Det hjälper inte att Siri är världens goaste, sötaste, duktigaste.

Jag får dåligt samvete hur jag än vrider och vänder på det, men i detta fallet måste jag tänka på mig själv.

Ännu har jag ingen köpare och det är ju inte säkert att jag kommer att hitta någon som uppfyller mina krav :-)


Förlåt Siri!

Kramar

 
 
Ingen bild

Cissi

8 februari 2009 08:55

Det va mycket tråkigt att läsa, ja och visst blev jag förvånad?? Hoppas du hittar ett nytt bra hem Syrran så man kan hålla kontakten och se ur det är med dig.

Många kramar Syrran

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

8 februari 2009 21:02

Men så tråkigt. Du ska inte ha dåligt samvete, se det som att du ger henne ett bättre liv. Ibland måste man ta ett steg tillbaka för den man älskar. Det finns någon därute som kommer att bli överlycklig.
kramar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Maja

19 februari 2009 20:54

JAG SAKNAR DIG SIRI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 6 oktober 2012 09:18

Jösse!!! Den här bloggen hade jag glömt bort att jag hade. Mats påminde mig i samband med att jag skulle försöka komma ihåg vad valparna som Fia har fått hette. Tittar tillbaka och minns dessa underbara små valpar. Några vet jag var dom finns. En som...

Av Helena - 27 mars 2010 08:52

Valparna växer så det knakar. 5 veckor idag. Här kommer lite bilder, nya och gamla.   Svea, Diesel och Nelly 4 veckor   Svea 3 veckor   Svea och Diesel 3 veckor   Nelly och Diesel 4,5 veckor      Nelly 2 veckor.  ...

Av Helena - 20 februari 2010 07:01

Fia har precis som förra gången varit jätteduktig. Den första valpen föddes i min säng, en tik på 200 gram. Nr 2 ut kom ut 30 min senare även det tik på 220 gram, en kvart senare kom sista valpen, en hane på 220 gram. Nu kan vi andas ut. Puss & Kra...

Av Helena - 20 februari 2010 05:20

Fia har varit duktig och fött en lite tik i min säng :-) Fler är på väg. ...

Av Helena - 14 februari 2010 09:09

Nu är det ingen tvekan om att Fia har bebisar i magen. Det är en otrolig aktivitet av sparkar där inne. Längtar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards