Alla inlägg den 26 november 2008

Av Helena - 26 november 2008 09:33

Mitt i natten vaknade jag, matte och husse av att någon tog i dörrhandtaget...gissa om matte blev rädd och jag blev förbannad. Försökte skrämma bort den objudna gästen genom att skälla...men nä, den objudna gästen fortsatte rycka i dörrhandtaget. Husse var ovanligt cool och lugnade matte med att det inte var någon som försökte ta sig in....men hallå, vem annars står och rycker i dörrhandtaget?

Husse öppnade försiktigt dörren och vad stod inte där utanför....jo en okänd jamande katt som antagligen var hungrig.

Om det inte hade varit för att det var en katt (katter är dumma, klöser och fräser) skulle jag ha frågat den om det där tricket, att hoppa upp och försöka öppna dörren...tänk vilken lycka det hade varit. Gå in och ut som man själv vill, gå in i köket när matte och husse har stängt för att jag inte ska komma åt några gosaker.

 

Gäsppussar!

Ovido - Quiz & Flashcards