Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Veckorrapport!

Av Helena - 11 maj 2009 06:01

En vecka har gått sedan jag har sålt min butik. Det känns helt enkelt helt underbart. Tänkte svara på några frågor som många undrar över.

Varför jag sålde butiken? Egentligen har jag haft de tankarna ända sedan jag tog över butiken som till en början hade en skral omsättning. Efterhand har den växt och arbetsbördan har ökat. Visserligen har jag haft Malin på halvtid, en helt underbart duktig tjej som har gjort att jag har kunnat ta lite semester men arbetsbördan har ändå varit både tung fysisk och psykisk. Det senaste halvåret har jag helt enkelt inte mått så bra, bland annat har jag kännt mig väldigt stressad vilket har resulterat till en yrsel som inte ville försvinna.

Vad jag ska göra nu? Ingenting till att börja med. Bara göra det jag tycker är kul. Yrseln har försvunnit och jag ska nu försöka ta hand om mig själv. Motionera och äta bättre, vara med barnen, mannen och träna Fia.

Eftersom Maja rider och tillbringar många timmar i stallet hänger jag på henne när hon ska dit. Där trivs jag verkligen tack vare hästarna och alla härliga goa människor som driver runt ridskolan.


Vad har jag nu gjort när jag varit ledig denna vecka?

Bakat, städat, ridigt, tittat på Majas årliga showdansuppvisning. Det var det! :-)

Igår tog jag, Ida (som driver ridskolan) och Malin (idas vän) bilen och körde till Oskarshamn. Här ska vi besöka några vänner o familj till Ida, kolla lite hästar och hämta en valp till Ida. I eftermiddag drar vi hemmåt igen.


Solen skiner ute och jag MÅR SÅ JÄKLA BRA!!!


Pussar och kramar till Er alla underbara vänner som läser min blogg!



 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

12 maj 2009 22:48

Så underbart att du tänker på dej själv, kanske för första gången på länge, eller?
Fortsätt med det.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

NorgeCissi

11 juni 2009 11:33

Låter mycket bra! Ha det riktigt skönt! Vila först och glöm inte sen att ni får komma och hälsa på på Vestlandet när helst ni vill och har tid!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 6 oktober 2012 09:18

Jösse!!! Den här bloggen hade jag glömt bort att jag hade. Mats påminde mig i samband med att jag skulle försöka komma ihåg vad valparna som Fia har fått hette. Tittar tillbaka och minns dessa underbara små valpar. Några vet jag var dom finns. En som...

Av Helena - 27 mars 2010 08:52

Valparna växer så det knakar. 5 veckor idag. Här kommer lite bilder, nya och gamla.   Svea, Diesel och Nelly 4 veckor   Svea 3 veckor   Svea och Diesel 3 veckor   Nelly och Diesel 4,5 veckor      Nelly 2 veckor.  ...

Av Helena - 20 februari 2010 07:01

Fia har precis som förra gången varit jätteduktig. Den första valpen föddes i min säng, en tik på 200 gram. Nr 2 ut kom ut 30 min senare även det tik på 220 gram, en kvart senare kom sista valpen, en hane på 220 gram. Nu kan vi andas ut. Puss & Kra...

Av Helena - 20 februari 2010 05:20

Fia har varit duktig och fött en lite tik i min säng :-) Fler är på väg. ...

Av Helena - 14 februari 2010 09:09

Nu är det ingen tvekan om att Fia har bebisar i magen. Det är en otrolig aktivitet av sparkar där inne. Längtar. ...

Ovido - Quiz & Flashcards